Długie godziny spędzone przy komputerze, niewłaściwa postawa ciała, niewystarczające oświetlenie czy zła organizacja przestrzeni mogą powodować poważne dolegliwości zdrowotne.
Zewnętrzna obsługa to rozwiązanie zapewniające brak konieczności zatrudniania etatowego specjalisty BHP. To szczególnie korzystne dla małych i średnich firm, które muszą spełniać wymogi prawa, lecz nie zawsze mają zasoby na własny dział czy pracownika zajmującego się kwestiami bezpieczeństwa. Outsourcing daje dostęp do wiedzy ekspertów, zapewnia stałe monitorowanie przepisów oraz odciąża kadrę zarządzającą.
Zarządzanie firmą wymaga bieżącego reagowania na wiele kwestii związanych z działalnością operacyjną, do których należy bezpieczeństwo i higiena pracy. Niezależnie od skali zatrudnienia czy profilu działalności, każdy pracodawca jest zobowiązany do zapewnienia pracownikom odpowiednich warunków oraz dokumentowania wszystkich działań związanych z BHP. Wymaga to systematyczności i znajomości przepisów prawa. Z tego powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na outsourcing.
Automatyzacja, informatyzacja oraz rozwój sztucznej inteligencji to tylko część czynników, które doprowadziły do tego, że pracownicy wielu firm mogą dziś wykonywać swoje zadania zdalnie. W niektórych branżach taki sposób realizacji obowiązków zawodowych jest nawet preferowaną formą współpracy. Stosowanie tego rodzaju zatrudnienia nie zwalnia jednak pracodawcy z obowiązku przeprowadzania wstępnych i okresowych szkoleń BHP. Mogą się one odbywać online. Kiedy warto wybrać zdalną formę nauki?