Blog

Zewnętrzna obsługa to rozwiązanie zapewniające brak konieczności zatrudniania etatowego specjalisty BHP. To szczególnie korzystne dla małych i średnich firm, które muszą spełniać wymogi prawa, lecz nie zawsze mają zasoby na własny dział czy pracownika zajmującego się kwestiami bezpieczeństwa. Outsourcing daje dostęp do wiedzy ekspertów, zapewnia stałe monitorowanie przepisów oraz odciąża kadrę zarządzającą.

 

Zarządzanie firmą wymaga bieżącego reagowania na wiele kwestii związanych z działalnością operacyjną, do których należy bezpieczeństwo i higiena pracy. Niezależnie od skali zatrudnienia czy profilu działalności, każdy pracodawca jest zobowiązany do zapewnienia pracownikom odpowiednich warunków oraz dokumentowania wszystkich działań związanych z BHP. Wymaga to systematyczności i znajomości przepisów prawa. Z tego powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na outsourcing.

Automatyzacja, informatyzacja oraz rozwój sztucznej inteligencji to tylko część czynników, które doprowadziły do tego, że pracownicy wielu firm mogą dziś wykonywać swoje zadania zdalnie. W niektórych branżach taki sposób realizacji obowiązków zawodowych jest nawet preferowaną formą współpracy. Stosowanie tego rodzaju zatrudnienia nie zwalnia jednak pracodawcy z obowiązku przeprowadzania wstępnych i okresowych szkoleń BHP. Mogą się one odbywać online. Kiedy warto wybrać zdalną formę nauki?

Wiedza z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej to cenny zasób, ale i obowiązek społeczny, który może uratować komuś życie. Umiejętność właściwego reagowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia powinna być powszechna, niezależnie od wieku, zawodu czy stylu życia. Warto nauczyć się jej podstaw jeszcze w szkole podstawowej, a później – z biegiem czasu – przypominać sobie wiedzę oraz ją pogłębiać, ucząc się, jak prawidłowo reagować w najróżniejszych sytuacjach.

testtttt 111