Blog

Kto pełni funkcję specjalisty ds. BHP w ramach outsourcingu?

Obsługa firm w zakresie BHP nie jest prostym zadaniem. Osoba odpowiedzialna na kwestie bezpieczeństwa i higieny pracy musi na bieżąco aktualizować swoją wiedzę w zakresie przepisów BHP, aby móc profesjonalnie spełniać swoje obowiązki. Organizacja szkoleń okresowych dla pracowników, prowadzenie specjalistycznej dokumentacji czy audyty i kontrola warunków pracy to tylko kilka elementów, za jakie odpowiada specjalista ds. BHP. Z uwagi na to, że nie każdy pracodawca jest w stanie sprawować nad tym pieczę, warto rozważyć outsourcing BHP. Jest to rozwiązanie, w którym firma zewnętrzna przejmuje odpowiedzialność za kompleksową obsługę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. Kto więc w takim wypadku pełni funkcję osoby odpowiedzialnej za BHP?

Na czym polega outsourcing BHP?

Outsourcing BHP to usługa umożliwiająca profesjonalne oraz kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem w miejscu pracy, bez konieczności zatrudniania stałej kadry. Dzięki temu jako przedsiębiorca możesz skupić się wyłącznie na rozwoju firmy, mając pewność, że wszystkie aspekty związane z BHP są pod kontrolą doświadczonego specjalisty.

Outsourcing BHP sprawdza się szczególnie w firmach zatrudniających do 100 pracowników, działających w branżach takich jak marketing, e-commerce, handel, magazynowanie, czy w mniejszych punktach gastronomicznych, restauracjach, kawiarniach bądź salonach usługowych. Umowa outsourcingu precyzyjnie określa zakres obowiązków, a co najważniejsze – w ramach takiej usługi firma otrzymuje dedykowanego specjalistę ds. BHP, który nie tylko przeprowadza szkolenia wstępneokresowe, ale też organizuje i nadzoruje całą dokumentację. Taki ekspert zna wszystkie przepisy prawne, a przy tym jest do dyspozycji firmy, z którą wiąże go umowa – zarówno zdalnie, jak i na miejscu – dzięki czemu przedsiębiorca zyskuje wsparcie w razie potrzeby, np. przy analizie przyczyn wypadków czy w sytuacjach awaryjnych.

Dlaczego warto skorzystać z outsourcingu BHP?

Jednym z najważniejszych atutów outsourcingu BHP jest obniżenie kosztów – zatrudnienie wewnętrznego specjalisty może generować znacznie wyższe wydatki, zwłaszcza gdy wymaga to stałego etatu. Zlecając usługi firmie zewnętrznej, przedsiębiorstwo otrzymuje nie tylko eksperta, ale również dostęp do bogatego doświadczenia, a także wiedzy z zakresu BHP, co pozwala na skuteczniejsze zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.

Specjalista ds. BHP to ekspert, który potrafi dostosować program szkoleń oraz pozostałe działania do specyfiki Twojej firmy – niezależnie czy działasz w marketingu, handlu, gastronomii, czy innej branży. Taki fachowiec dba o terminy szkoleń, przypomina o obowiązkowych kursach i w razie potrzeby reprezentuje firmę przed organami kontrolnymi, co daje Ci komfort i pewność, że wszystko jest na najwyższym poziomie.

Jeśli zastanawiasz się nad zatrudnieniem specjalisty ds. BHP, postaw na outsourcing. Jesteśmy przedsiębiorstwem z Krakowa, które świadczy kompleksowe usługi związane z obsługą firm w zakresieBHP. Zapraszamy do współpracy!